Je pro mě důležité dělat v životě věci, které mě baví, a mají smysl. V Mozaice mám možnost pomáhat dětem v jejich přirozeném vývoji s využitím Montessori principů. Navíc v krásném prostředí a kolektivu stejně naladěných dospělých.
pavlina.cizkova@montessorimozaika.czMgr. Pavlínu Čížkovou už od dětství zajímaly knihy, hudba, zvířata, příroda a věda obecně. Rozhodla se pro vysokoškolské studium na přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, v oboru učitelství biologie a chemie. Vysokoškolská studia zakončila odbornou diplomovou prací z oboru botaniky nižších rostlin. Učitelství však pro ni v tu dobu bylo jen jednou z mnoha možností, kterým by se mohla dále v životě věnovat.
První dlouhodobou prací s dětmi pro ni byla role pedagoga na víceletém gymnáziu, pracovala zde s mladšími dětmi z nižších ročníku gymnázia, připravovala starší ročníky k maturitě z biologie, vedla kolektiv také jako třídní učitelka. Při této práci se setkala s uspokojením, které může práce s dětmi přinášet, také s nedostatky běžného školského systému, které je obtížné překonávat.
Mateřství a čas strávený s vlastními dětmi bylo dalším impulzem pro hledání těch nejlepších cest pro výchovu a vzdělávání dětí různých věkových kategorií. Vyzkoušela si i práci v soukromé mateřské školce, ideální prostředí pro seberealizaci však našla až ve vznikající Montessori škole poblíž místa bydliště.
K týmu Mozaiky se připojila v prvním roce fungování školy, nejprve s dětmi pracovala formou projektů. V průběhu dalších let absolvovala mezinárodní kurz Montessori pedagogiky pro děti od 6 do 12 let. Inspiraci pro vytvoření fungující Montessori třídy v Mozaice čerpala i z návštěv několika Montessori škol v Čechách, v Rakousku a v Británii.
Baví ji pracovat s dětmi, baví ji výzvy, které práce s dětmi, rodiči i kolegy přináší, je pro ni důležitý také osobní rozvoj. V Mozaice podporuje děti v jejich nadšení pro okolní svět, pomáhá jim utvářet si postoje a hodnoty. Vede také tým dospělých, který provází děti od 6 do 12 let při jejich objevování okolního světa.
Mgr. Pavlínu Čížkovou už od dětství zajímaly knihy, hudba, zvířata, příroda a věda obecně. Rozhodla se pro vysokoškolské studium na přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, v oboru učitelství biologie a chemie. Vysokoškolská studia zakončila odbornou diplomovou prací z oboru botaniky nižších rostlin. Učitelství však pro ni v tu dobu bylo jen jednou z mnoha možností, kterým by se mohla dále v životě věnovat.
První dlouhodobou prací s dětmi pro ni byla role pedagoga na víceletém gymnáziu, pracovala zde s mladšími dětmi z nižších ročníku gymnázia, připravovala starší ročníky k maturitě z biologie, vedla kolektiv také jako třídní učitelka. Při této práci se setkala s uspokojením, které může práce s dětmi přinášet, také s nedostatky běžného školského systému, které je obtížné překonávat.
Mateřství a čas strávený s vlastními dětmi bylo dalším impulzem pro hledání těch nejlepších cest pro výchovu a vzdělávání dětí různých věkových kategorií. Vyzkoušela si i práci v soukromé mateřské školce, ideální prostředí pro seberealizaci však našla až ve vznikající Montessori škole poblíž místa bydliště.
K týmu Mozaiky se připojila v prvním roce fungování školy, nejprve s dětmi pracovala formou projektů. V průběhu dalších let absolvovala mezinárodní kurz Montessori pedagogiky pro děti od 6 do 12 let. Inspiraci pro vytvoření fungující Montessori třídy v Mozaice čerpala i z návštěv několika Montessori škol v Čechách, v Rakousku a v Británii.
Baví ji pracovat s dětmi, baví ji výzvy, které práce s dětmi, rodiči i kolegy přináší, je pro ni důležitý také osobní rozvoj. V Mozaice podporuje děti v jejich nadšení pro okolní svět, pomáhá jim utvářet si postoje a hodnoty. Vede také tým dospělých, který provází děti od 6 do 12 let při jejich objevování okolního světa.